Pięć sposobów na dobre samopoczucie

Pięć sposobów na dobre samopoczucie

Przegląd najnowszych publikacji naukowych wskazuje, że zastosowanie 5 opisanych poniżej kroków do naszego życia przyczynia się do dobrego samopoczucia.

PIELĘGNUJ WIĘZI... 

Z ludźmi naokoło Ciebie. Z rodziną, przyjaciółmi, znajomymi, sąsiadami. W domu, w pracy, w szkole. Pomyśl o nich jak o czymś ważnym w Twoim życiu, o co należy dbać. Poświęć na to czas. Pielęgnowanie więzi to wsparcie dla Ciebie na co dzień.

BĄDŹ AKTYWNY…

Idź na spacer, na rower lub pobiegaj. Zagraj w coś. Popracuj w ogrodzie. Potańcz. Ćwiczenia poprawią Ci nastrój. Co najważniejsze, wybierz dla siebie taką aktywność, która sprawia Ci największą przyjemność i jest dostosowana do twoich możliwości.

BĄDŹ SPOSTRZEGAWCZY…

Bądź ciekawy. Dostrzegaj piękno naokoło Ciebie. Doceń rzeczy niezwykłe. Zwróć uwagę, jak zmieniają się pory roku. Smakuj wszystkie chwile, kiedy idziesz na spacer, rozmawiasz z przyjaciółmi, czy jesz pyszną kolację. Bądź świadomy otaczającego Cię świata i własnych uczuć. Świadomość własnych doświadczeń pomoże Ci docenić, co dla Ciebie najważniejsze.

UCZ SIĘ…

Spróbuj czegoś nowego. Odkryj z powrotem „stare” zainteresowania. Zapisz się na kurs. Zajmij się nowymi obowiązkami w pracy. Naucz się grać na instrumencie lub gotować ulubioną potrawę. Postaw sobie cel, którego zdobywanie sprawi Ci przyjemność. Uczenie się nowych rzeczy nie tylko da Ci większą wiarę w siebie, ale także dużo radości.

DAWAJ…

Zrób coś miłego dla przyjaciela lub nieznajomego. Podziękuj komuś. Uśmiechnij się. Poświęć komuś swój czas. Zrób coś charytatywnie. Rozglądaj się naokoło, ale spójrz też w siebie. Spojrzenie na siebie i swoje szczęście jako części szerszej społeczności może być satysfakcjonujące i sprzyja nawiązywaniu więzi.