Jak radzić sobie ze stresem? Metod jest wiele

Jak radzić sobie ze stresem? Metod jest wiele

1. Guma do żucia. Według badań rzucie gumy obniża poczucie niepewności i stres. Niektórzy naukowcy sądzą, iż rytmiczne żucie gumy może poprawić dopływ krwi do mózgu, natomiast smak i zapach gumy pozwala się zrelaksować.

 

2. Wyjdź na świeże powietrze. Już kilka minut spędzonych na zewnątrz może pomóc w powrocie do równowagi psychicznej.

 

3. Zmuś się do uśmiechu. Nawet mechaniczny uśmiech angażujący mięśnie wokół oczu i ust powoduje zmniejszenie napięcia wywoływanego stresem. Uśmiech pomaga przywrócić normalną pracę serca po nerwowej sytuacji.

 

4. Zastosuj aromaterapię. Badania przeprowadzone na pielęgniarkach, które skropiły swoje fartuchy olejkiem z lawendy, pokazały że odczuwały one mniejszy stres od swoich koleżanek. Lawenda może wzmagać działanie leków przeciwbólowych i uspakajających dlatego należy zachować ostrożność podczas jej stosowania.

 

5. Słuchaj muzyki. Badania pokazały, iż dźwięki latynoskiej muzyki chóralnej obniżają poziom kortyzolu – hormonu stresu.

 

6. Skoncentruj się na swoim oddechu. Usiądź w spokojnym miejscu i całą uwagę skup na powolnym oddechu. Zniwelujesz reakcje organizmu na sytuację powodującą presją lub strach. W trakcie ćwiczenia warto powtarzać sobie w myślach wybraną przez siebie frazę wspomagającą relaks.

7. Bądź dla siebie dobry i wyrozumiały. Miłe słowa i myśli jakie kierujemy sami do siebie pomogą powrócić do równowagi psychicznej w trakcie stresującej sytuacji. "Wszystko będzie dobrze", "znajdę rozwiązanie" – to tylko przykłady komunikatów, które powinniśmy wypowiadać w myślach albo na głos.

 

8. Przelej stres na kartkę. Opisanie sedna problemu pomaga nam w rozwiązaniu go i odzyskaniu kontroli nad sytuacją. Możesz to zrobić nawet w telefonie, najważniejsze aby być szczerym.

 

9. Zmęcz się. Wysiłek fizyczny powoduje niemal natychmiastową poprawę nastroju, oczyszcza głowę i stanowi odskocznię od tego, co akurat Cię dręczy. Endorfiny, które uwolnią się podczas wykonywania ćwiczeń szybko poprawią Twoje samopoczucie.

 

10. Sięgnij po Immunocal. Stres powoduje wystrzał wolnych rodników do organizmu, które potęgują niepożądane reakcje. Immunocal podnosząc poziom najważniejszego w naszym organizmie antyoksydantu -glutationu, poradzi sobie z nimi szybko i skutecznie.