5 sposobów na spokojny i efektywny dzień. Każdego dnia.

5 sposobów na spokojny i efektywny dzień. Każdego dnia.

Brak sił do podejmowania nowych wyzwań, chęć ucieczki od obowiązków, stałe uczucie niewyspania się… Znasz to? A może wręcz przeciwnie – nie brakuje Ci energii? John F. Kennedy powiedział kiedyś: „Najlepszy czas do naprawy dachu jest wtedy, gdy świeci słońce”. Niezależnie więc od Twojej odpowiedzi, ten artykuł jest dla Ciebie! Dzięki niemu poznasz pięć sprawdzonych sposobów na lepsze samopoczucie.

WSZYSTKO ZACZYNA SIĘ W GŁOWIE

Jeśli spodziewasz się teraz ckliwej przemowy na temat tego, jak ważne jest zachowanie optymizmu mimo wszelkich przeciwności, to muszę Cię rozczarować. Mowa jest za to o samoświadomości. Na większość przykrych sytuacji, które spotykają Cię w Twoim życiu, nie masz i nie będziesz miał wpływu. To brzmi jak jedna z tych kwestii, która każdemu zdaje się oczywista, ale nierzadko bywa zapominana lub ignorowana. Moment zrozumienia tej prawdy może być kluczowy do życia świadomego. W ten sam sposób, w który negatywne myśli mogą Cię ograniczać, w ten sam sposób mogą pozwolić Ci na dostrzeżenie wielu pięknych chwil, na które do tej pory byłeś ślepy! Świat, który widzisz, jest niczym innym, jak odbiciem Twoich myśli.

Zadanie domowe:

  • Rozglądaj się i poznawaj piękno!
  • Zadawaj pytania i szukaj odpowiedzi!
  • Zacznij kontrolować swoje życie!


DAJ SOBIE ODPOCZĄĆ!

Jak często zdarzyło Ci się zrezygnować z dodatkowej godziny snu, bo pomyślałeś, że to „marnotrawstwo czasu”? Ile razy odmawiałeś znajomym wspólnego wyjścia na miasto, bo czułeś presję, wiążącą się z wykonaniem projektu na czas? Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, jak istotna w naszym życiu jest regeneracja. Odpoczynek jest nie tyle ważny, co niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu, a więc też do wydajnej pracy. Dzisiejszy świat wymaga od nas coraz więcej i coraz trudniej sprostać jego oczekiwaniom. Jeśli więc chcesz być produktywny, musisz zadbać o czas dla siebie. Pamiętaj, że to od Ciebie zależy, jaki odpoczynek (aktywny czy bierny) wybierzesz i ile czasu na niego potrzebujesz.

Zadanie domowe:

  • Wysypiaj się!
  • Wciśnij „pauzę” od życia i… daj spokój! Tak po prostu.


UWAŻAJ, CO JESZ!

Zróbmy test. Wyobraź sobie wyjątkowo ciężki dzień w pracy. Wracasz do domu i kierujesz swoje kroki do lodówki. Po co sięgniesz? Po jabłko? Czy po pudełko lodów? A przed kanapą usiądziesz z sałatką czy z paczką chipsów? Twoje ciało jest Twoim narzędziem i to od Ciebie zależy, czy i jak będziesz o nie dbał. Nieprawidłowy sposób odżywiania może skutkować nie tylko zwiększeniem masy ciała, ale również problemami z koncentracją, przyswajaniem wiedzy, zmianami nastroju i obniżoną wydolnością organizmu, a więc szybszym męczeniem się oraz ogólnym osłabieniem. Zastanów się, jak czuje się Twoje ciało po spożytkowaniu każdego z pokarmów wymienionych na początku tego akapitu. Wybór jabłka czy sałatki to inwestycja w siebie. Te produkty dodadzą Ci energii na długi czas po ich zjedzeniu, w przeciwieństwie do lodów czy chipsów, które dają szybki skok energii, i równie szybkie poczucie zmęczenia (nawet większego niż przed ich zjedzeniem!), zniechęcenia czy nieumiejętności zebrania myśli.

Zadanie domowe:

  • Ogranicz spożywanie pustych, przetworzonych chemicznie kalorii.
  • Jedz o stałych porach dnia.
  • Zadbaj o prawidłową suplementację. W tym celu może pomóc Ci Power Up. Zawiera on naturalne składniki, takie jak taurynę, piperynę czy kwas foliowy, które dodają energii na co dzień i zmniejszają zmęczenie oraz adaptogeny: gotu kola, żeń-szeń i soplówkę jeżowatą, które poprawiają funkcje poznawcze mózgu oraz polepszają pamięć i koncentrację.


RUSZAJ SIĘ!

Ruch to naturalna potrzeba naszego organizmu. Mimo że w dzisiejszych czasach najczęściej propagowany jako metoda na zwalczenie nadwyżki kilogramów, ma też wpływ na zachowanie dobrej kondycji psychicznej. Każdy wysiłek fizyczny oznacza dla naszego ciała poprawę krążenia, usunięcie napięcia i dotlenienie, w wyniku czego pomaga on w sposób efektywny w walce ze stresem i pozostałymi negatywnymi emocjami. Dzięki niemu paradoksalnie mimo zmęczenia mięśni, czujemy się lepiej! Gdzie tkwi tajemnica? Po ok. 30 minutach wysiłku w organizmie uwalniają się endorfiny – tzw. hormony szczęścia [1]. To one w dużej mierze odpowiadają za poczucie zadowolenia, a zarazem łagodzenia odczuwalnego stresu.

Zadanie domowe:

  • Znajdź czas i ochotę na ćwiczenia…
  • …i rób to systematycznie!


NIE WSZYSTKO MUSI BYĆ ZAWSZE IDEALNE!

Za mało, za dużo, zbyt często i zbyt rzadko. Niezależnie czego to dotyczy, pamiętaj, żeby nie wymagać od siebie zbyt wiele. Zaakceptuj to, że każdemu zdarza się popełniać błędy. Nie namawiam Cię, żebyś zaprzestał starań. Proszę o to, abyś nie zapominał o wyrozumiałości względem siebie. Odpuść. Szczęście to nie tylko te wzniosłe momenty w naszym życiu. W zasadzie to prawdziwym szczęściem można nazwać te drobniejsze, które są między tymi wzniosłymi. Kluczowe jest myślenie długoterminowe. Nie skupiaj się na swoich porażkach. Wyciągaj z nich wnioski, a potem idź dalej. Przede wszystkim chciej!

Zadanie domowe:

  • Bądź dla siebie łagodny.
  • Pamiętaj o swoich możliwościach.

[1] Co się dzieje z organizmem po 30 minutach ćwiczeń? Warto wiedzieć!, https://kobieta.onet.pl/zdrowie/fitness/co-sie-dzieje-z-organizmem-po-30-minutach-cwiczen-warto-wiedziec/1bxcd2, [dostęp:] 31.08.2018.