Wyobraź sobie, że wieczorem kładziesz się do łóżka, otulasz się kołdrą i przytulasz twarz do miękkiej poduszki. Przez chwilę jeszcze przywołujesz przyjemne chwile minionego dnia i niemal natychmiast zasypiasz… Śpisz dobrze, a rano budzisz się wypoczęty, pełen energii i radośnie zaczynasz nowy dzień. Marzenie? A jak wygląda rzeczywistość?  Codzienne problemy z zasypianiem, bezsenność, koszmary, chroniczne zmęczenie, brak koncentracji? Jeśli czujesz, że zamiast czułych ramion Morfeusza oplatają Cię przerażające macki bezsenności, nie bój się. To nie Twoja wina, że masz problemy z zasypianiem. Być może popełniasz kilka prostych błędów, a może po prostu Twojemu organizmowi brakuje kilku substancji odżywczych, które możesz w prosty sposób uzupełnić. Wiemy, jak sobie z tym poradzić i pomożemy Ci spełnić marzenie o zdrowym, głębokim śnie!

Spis treści:

  • Test na zdrowy sen. Sprawdź się!
  • Problemy ze snem, bezsenność – objawy. Sprawdź siebie!
  • Problemy ze snem – choroby
  • Jak sen wpływa na mózg?
  • Jak się wyspać?
  • Sposoby na bezsenność i problemy ze snem
  • Literatura

Test na zdrowy sen. Sprawdź się!

Czy te zdania mnie charakteryzują?

  • Zasypiam w ciągu 15-20 minut od położenia się do snu.
  • Regularnie śpię 7-9 godzin w ciągu 24 godzin.
  • Kiedy śpię, mój sen jest ciągły – nie mam długich okresów bezsenności w ciągu nocy.
  • Budzę się wypoczęty i zregenerowany
  • W ciągu dnia mam dużo energii i mogę być w pełni produktywny.
  • Mój partner lub członkowie rodziny nie zauważają żadnych niepokojących lub nietypowych zachowań podczas snu, takich jak: chrapanie, przerwy w oddychaniu, niepokój lub bezsenne momenty.

Odpowiedziałeś „tak” na większość pytań? Nie masz problemów ze snem i nie musisz czytać tego artykułu, chyba że… chciałbyś mieć jeszcze bardziej regenerujący sen!

Problemy ze snem, bezsenność – objawy. Sprawdź siebie!

Doświadczam często następujących problemów:

  • Problemy z zasypianiem
  • Bezsenność
  • Natłok myśl przed zaśnięciem
  • Uczucie niepokoju
  • Budzenie się w nocy
  • Uczucie zmęczenia rano
  • Problemy ze wstawaniem rano

Brzmi znajomo? Jeśli tak, to najprawdopodobniej cierpisz z powodu problemów ze snem – podobnie jak ponad 50% ludzi w Polsce. Czas to zmienić!

Problemy ze snem – choroby

Kiedy masz problemy z zasypianiem, a Twój sen jest płytki i niewystarczająco regenerujący możesz odczuwać: drażliwość, depresję, niepokój i – oczywiście – ciągłe zmęczenie. Bezsenne noce powodują też spustoszenie w Twoim organizmie. Problemy ze spaniem i niewystarczająca ilość snu sprzyjają występowaniu chorób takich jak:

  • nadciśnienia
  • chorób serca i nerek
  • otyłości
  • cukrzyca typu 2

Zbyt mała ilość snu zaburza również gospodarkę hormonalną, powodując problemy ze wzrostem u dzieci oraz utrzymaniem masy mięśniowej. Zdrowy sen jest potrzebny do zwalczania infekcji i regeneracji komórkowej, wpływa też na prawidłowe funkcjonowanie mózgu. Zatrzymajmy się przy tym na chwilę!

Jak sen wpływa na mózg?

Zdrowy sen jest niezmiernie ważny dla Twojej kondycji psychicznej i ogólnego samopoczucia. Umożliwia także zachowanie logicznego myślenia i funkcji poznawczych mózgu. Brak snu powoduje osłabieniu wielu ważnych funkcji organizmu, w tym ośrodkowego układu nerwowego, negatywnie wpływając na umysł. W wyniku przedłużających się problemów ze snem pogarsza się:

  • zdolność jasnego myślenia
  • koncentracja
  • szybkość reagowania
  • tworzenia wspomnień
  • zdolność podejmowania decyzji
  • zwiększa się ryzyko wypadków.

Bezsenność ma wpływ na całe Twoje życie – w ciągu dnia jesteś zmęczony, masz problemy z koncentracją, w pracy lub szkole możesz popełniać błędy i osiągasz słabsze wyniki, nie masz siły bawić się z dziećmi czy iść na spacer. A kiedy wieczorem kładziesz się do łóżka, Twój mózg nie pozwala Ci zasnąć. Najwyższa pora pozbyć się problemów ze snem, a marzenia o relaksującym śnie zamienić w rzeczywistość. Jak to zrobić?

Sposoby na bezsenność i problemy ze snem. Jak zasnąć? Jak się wyspać?

Sprawdź, jak możesz poprawić swój komfort snu i odzyskać energię! Nasze wskazówki pomogą Ci porządnie się wyspać i zapomnieć o problemach ze snem w nocy. Poniższy poradnik opracowaliśmy z myślą o osobach takich jak Ty, dla których bezsenność i problemy z zasypianiem to codzienna udręka. Znajdziesz tu odpowiedź na nurtujące Cię pytania: jak szybko zasnąć i jak się wyspać (wreszcie!).

Stosuj koniecznie zasady higieny snu. Kluczowe jest zachowanie codziennych rytuałów i przygotowanie organizmu do nocnego odpoczynku. Co ma zbawienny wpływ na sen? 

  • regularne godziny snu przez cały tydzień
  • relaksujący spokojny spacer wieczorem lub ćwiczenia relaksacyjne – stres to prawdziwy wróg dobrego snu
  • łagodna muzyka relaksacyjna o działaniu wyciszającym, pobudzająca fale mózgowe delta
  • przyjemna lektura w towarzystwie ciepłej filiżanki mleka z miodem
  • brak kontaktu z monitorami co najmniej godzinę przed zasypianiem – niebieskie światło ekranów może zaburzać produkcję melatoniny, od której zależy sen
  • wieczorem przygaś światła, zasłoń zasłony, żeby światło ulicznych latarni nie miało wpływu na sen
  • odpowiednia temperatura w sypialni – powinno być dość chłodno
  • wietrzenie sypialni – koniecznie przed snem wpuść świeże powietrze!
  • odpowiednia ilość snu – staraj się pilnować optymalnej długości snu. Dla osoby dorosłej oznacza to zwykle od siedmiu do dziewięciu godzin snu każdej nocy
  • zastosuj zioła na sen i suplementy regulujące czynności mózgu, pozwalające pozbyć się stanów napięcia nerwowego, odżywiające i regenerujące mózg podczas snu

Konkretne rozwiązanie w problemach ze snem w nocy to wyjątkowy suplement Unplug na bazie adaptogenów, który zapewni wartościowy nocny odpoczynek, o jakim zawsze marzyłeś. Starannie dobrany zestaw naturalnych składników na dobry sen sprzyja uzyskaniu stanu zrelaksowania i korzystnie wpływa na jakość snu. Zobaczysz, że życie wyspanego człowieka jest znacznie przyjemniejsze!

Życzymy Ci spokojnych snów!

Podobne wpisy na blogu

Produkty, które mogą Ciebie zainteresować

  • wieczorne wyciszenie
  • redukcję stresu
  • zmniejszenie napięcia nerwowego nagromadzonego w ciągu dnia
  • spokojny sen
  • regenerację mózgu
  • dostarczenie substancji odżywczych niezbędnych do nocnej odnowy
Czytaj więcej
© 2022 GSH Polska
Realizacja:  magnis.pl
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies, które są niezbędne do poprawnego działania serwisu
Więcej informacji